După se vede și din acest afiș, vă invit
la vernisajul celei de a doua ediții a Salonului Fotografului Român,
vineri 6 martie, ora 18.00, la sala de expoziții Constantin Brâncuși din
cadrul Palatului Parlamentului. Parcare asigurată în incinta acestei
instituții. Voi crea și un eveniment pe Facebook cu toate aceste
detalii.
My photographic vision. The world as I have seen it through my camera lens.
23 February 2015
08 February 2015
Ice Land Fairy (II)
Photographer: Ioan Nicolae
Model: Georgeta (Gina) Pistol
Make-up: Bianca Drumea
Hair stylist: Roxana Obretin
Locatie: Club Opium Studio
Etichete:
35mm,
black and white,
canon,
fine art,
photographs,
portraits
07 February 2015
Georgeta, aka Gina Pistol (with lighting setup diagram)
Photographer: Ioan Nicolae
Model: Georgeta (Gina) Pistol
Make-up: Bianca Drumea
Hair stylist: Roxana Obretin
Locatie: Club Opium Studio
Etichete:
35mm,
black and white,
canon,
fine art,
lighting diagram,
photographs,
setup
06 February 2015
04 February 2015
01 February 2015
Pozitionarea fotografiilor in rama
Fara a intra in prea
multe detalii privind centrul de greutate in artele vizuale (aspecte discutate in articolul anterior) si tinand
cont de faptul ca o fotografie face cat o mie de cuvinte am ales sa
exemplific patru moduri de pozitionare a fotografiilor
in rama.
Varianta clasica
In general, datorita comoditatii si necesitatii de a scadea costurile de manufacturare, se opteaza pentru o inramare simetrica. Pe scurt, centrul geometric al ramei se suprapune cu centrul geometric al fotografiei (fig. 1). Cu toate acestea, o modalitate mai elaborata de a spori forta vizuala a fotografiei este de a o inrama intr-o maniera echilibrata din punct de vedere psihologic.
Varianta clasica
In general, datorita comoditatii si necesitatii de a scadea costurile de manufacturare, se opteaza pentru o inramare simetrica. Pe scurt, centrul geometric al ramei se suprapune cu centrul geometric al fotografiei (fig. 1). Cu toate acestea, o modalitate mai elaborata de a spori forta vizuala a fotografiei este de a o inrama intr-o maniera echilibrata din punct de vedere psihologic.
Fig. 1 - Inramare simetrica |
Centrul vizual al ansamblului rama-fotografie
Una din regulile academice de baza privind inramarea unei fotografi este stabilirea centrului vizual al ansamblului rama-fotografie.
Pe scurt, creierul uman situeaza centrul unei forme regulate mai sus decat centrul geometric al acesteia. Stiu ca aceasta informatie ar trebui dezbatuta intr-un cadru adecvat, dar momentan, pentru detalii suplimentare se pot consulta cartile din bibliografia de la sfarsitul articolului.
Deci, pentru a oferi privitorului sansa de a vizualiza cat mai eficient o fotografie ar fi recomandata o inramare adecvata. In figura 1 se vede foarte clar unde sunt situate cele doua centre in raport cu rama fotografiei. Fac de la inceput precizarea ca nu trebuie confundat centrul de forta al fotografiei cu centrul vizual al ramei. Centrul de forta al fotografiei tine strict de regulile de compozitie ce au stat la baza realizarii acesteia pe cand centrul vizual este un punct stabilit geometric si nu are nici un fel de legatura cu subiectul, compozitia sau mesajul fotografiei.
Arta nu este mecanica fina, asa ca nu trebuie sa tratati micrometric pozitionarea centrului vizual. O metoda foarte simpla de calcul pentru amplasarea fotografiei in centrul vizual al ramei este descrisa in figura 2.
Pe scurt, creierul uman situeaza centrul unei forme regulate mai sus decat centrul geometric al acesteia. Stiu ca aceasta informatie ar trebui dezbatuta intr-un cadru adecvat, dar momentan, pentru detalii suplimentare se pot consulta cartile din bibliografia de la sfarsitul articolului.
Deci, pentru a oferi privitorului sansa de a vizualiza cat mai eficient o fotografie ar fi recomandata o inramare adecvata. In figura 1 se vede foarte clar unde sunt situate cele doua centre in raport cu rama fotografiei. Fac de la inceput precizarea ca nu trebuie confundat centrul de forta al fotografiei cu centrul vizual al ramei. Centrul de forta al fotografiei tine strict de regulile de compozitie ce au stat la baza realizarii acesteia pe cand centrul vizual este un punct stabilit geometric si nu are nici un fel de legatura cu subiectul, compozitia sau mesajul fotografiei.
Fig. 1 - Centrul vizual versus centrul geometric |
13 January 2015
Ai carte, ai parte! Detalii despre Salonul Fotografului Român – ediția a II-a
Preluare partiala de pe site-ul www.4000dpi.ro (http://www.4000dpi.ro/blog/detalii-despre-salonul-fotografului-roman-editia-a-ii-a/)
"Ca urmare a unor întrebări punctuale și a
cerinței precizării unui calendar de înscriere, actualizez și completez
informațiile legate de această a II-a ediție a evenimentului.
Mai întâi și-ntâi, doresc să fac o
precizare foarte importantă: Salonul Fotografului Român nu este un
simplu concurs de fotografie, la care participă orice fotograf, cu
reguli general valabile altor concursuri. Acest eveniment este mult mai
mult decât atât. Se dorește ca fiecare ediție să fie ceva inedit, ceva
unic, așa cum v-a obișnuit și firma care stă în spatele evenimentului.
Dorința organizatorului, în speță a mea, este de a aduce un beneficiu
fotografiei din România, prin motivarea de fiecare dată a unui grup cât
mai mare de fotografi, nu doar prin donarea unui tablou participantului
la expoziție, ci și prin creșterea importanței acestei activități,
fotografia, printr-un eveniment cu un impact puternic în societatea
românească, ducând în final la o creștere a calității fotografiei din
România.
09 January 2015
Back to basic. Pure natural beauty. Unattained. (II)
And that's a statement!
Model: Ana Maria Gagea (MRA Models)
Make-up: Ana Marin
Hair stylist: Sebastian Mirica
Location Manager: Florin Constantin
Make-up: Ana Marin
Hair stylist: Sebastian Mirica
Location Manager: Florin Constantin
02 January 2015
Livestrong and Photography
Well, almost all cyclists know about Livestrong and what they are doing. Now it's time also for photographers to meet them. :) So, this is a rubber wristband that can be bought as a support for the Livestrong fight against cancer. The price is negligible, $10 for 10 pack. Buying this will provide support to the Livestrong programs and services for cancer survivors. Simple and noble as that!
Now the photography part. I wear this wristband since 2010 but yesterday I found that's pretty useful when you need to attach to the flash head a color filter or a white business card as light bouncer. No sticky Gaffer tape or Velcro band, no scratches. Your flash will be protected! The photographers know what I'm talking about. In this example I used a Canon Speedlite 580EX II flash but for sure this wristband can be used with a similar success to any other flash from Nikon, Sony, Yongnuo, Metz and so on.
What do you think if I challenge you?
So, I challenge you to find other useful uses of this yellow wristband! :)
Now the photography part. I wear this wristband since 2010 but yesterday I found that's pretty useful when you need to attach to the flash head a color filter or a white business card as light bouncer. No sticky Gaffer tape or Velcro band, no scratches. Your flash will be protected! The photographers know what I'm talking about. In this example I used a Canon Speedlite 580EX II flash but for sure this wristband can be used with a similar success to any other flash from Nikon, Sony, Yongnuo, Metz and so on.
What do you think if I challenge you?
So, I challenge you to find other useful uses of this yellow wristband! :)
27 December 2014
Back to basic. Pure natural beauty. Unattained.
And that's a statement!
Ilford 100 Delta Pro 120
Mamiya RB 67 ProS,
Mamiya-Sekor C 90mm f/3.8
Hoya X1 (green) filter
Agfa Rodinal (R09)
Model: Gabriela Iliescu
Negativul nu a fost scanat ci fotocopiat. Detalii in pagina Un hibrid analogo-digital ciudat dar eficient.
Etichete:
6x7,
black and white,
fine art,
ilford,
mamiya,
medium format,
portraits
01 December 2014
28 July 2014
20 May 2014
Keep Calm and Clar de Prigorii
Deci, da, expunem din nou! Subtil mesajul nostru, nu??? :) Detaliile vor fi explicate la fata locului, adica vineri la F64.
10 May 2014
Fotografia poate face lumea mai buna?
Nu, fotografia nu poate face lumea mai buna dar mesajul transmis de ea o poate face daca cel ce o priveste il si intelege. Si asta pentru ca privitul unei fotografii nu inseamna automat si intelegerea mesajului transmis.
Expozitia World Press Photo 2014 abunda in mesaje. Simple. Directe. Dure. Reale. Mesaje ce ne dau o stare de inconfort chiar si numai prin prisma faptului ca incercam deliberat sa ne mintim ca nu ne pasa. Asta pana cand ajungem sa simtim pe pielea noastra ca realitatea poate fi si crunta. Pe urma tot universul nostru se reduce la dorinta de viata, de siguranta, de speranta.
Va propun un exercitiu de vizualizare...
Vizitati expozitia si priviti fiecare fotografie in parte. Dupa care cititi si descrierea fotografiei. Daca suprapunerea ambelor mesaje va face sa reflectati chiar si pentru cateva secunde asupra faptului ca fericirea este o stare relativa si instabila inseamna ca sunteti pe drumul cel bun pentru a deveni un om constient de realitatea inconjuratoare.
Atentie! Acest exercitiu nu este recomandat egoistilor. S-ar putea sa-i schimbe intr-un mod nedorit...
Expoziţia este deschisă zilnic la Universitate între orele 11:00-21:00 pana pe 29 mai. Pretul biletului este 10 lei.
Etichete:
articole,
exhibition,
words and thoughts,
World Press Photo
09 May 2014
Comunicat oficial al clubul ”Clar de București”
Ieri, 8 mai 2014, membrii fondatori ai fotoclubului “Clar de
București” s-au întrunit pentru a dezbate faptele realizate de dl. dr.
Cătălin Fudulu. Acesta a participat la un Salon Internațional de
fotografie din Anglia, trimițând o fotografie care nu-i aparține. Deși
i-a fost solicitată prezența la această ședință, considerând că poate fi
direct interesat în clarificarea evenimentelor, fiind un moment foarte
potrivit pentru a-și expune poziția și a justifica acest act, dl. dr.
Cătălin Fudulu nu a participat la întrunire, limitându-se la a trimite
un scurt punct de vedere pe email, care însă nu explică sau justifică
cronologia reală a acestor fapte, precum și atitudinea pe care a avut-o
în aceste zile față de autoarea fotografiei.
După
prezentarea cronologică a faptelor, inclusiv cu informații primite de
la Salonul la care a participat, s-a concluzionat că fapta lui este
extrem de gravă, încălcând regulamentul fotoclubului, aducând prejudicii
imense de imagine fotoclubului nostru, dar și în mod particular,
colegei noastre de fotoclub, autoarea fotografiei în cauză, în special
prin comunicarea în diverse cercuri de prieteni a unor informații
deformate, ba chiar defăimătoare.
În urma votului unanim al celor 6 membri fondatori, dl. dr. Cătălin Fudulu a fost exclus din clubul “Clar de București”.
Semnează:
Eugen Negrea – președintele fotoclub Clar de București
Doina Russu
Elena Hîrțan
Mirela Daniela Săvulescu
Ioan Nicolae
Marcel Eremia
Doina Russu
Elena Hîrțan
Mirela Daniela Săvulescu
Ioan Nicolae
Marcel Eremia
01 February 2014
Stardust - The Light Setup
Etichete:
black and white,
fine art,
models,
mra,
photographs,
portraits,
setup
27 January 2014
e CLAR la...Brasov!
Expoziție foto la Brașov!
Photolife și Librăria Okian din Brașov, vă invită din 04 februarie să descoperiți imaginile membrilor fotoclubului Clar de București. Expoziția vă va purta atât printre portrete și nuduri, cât și prin lumea fotografiei de natură sau wildlife, călătorie sau peisaj urban și rural. Membrii fotoclubului care expun la Brasov sunt: Cătălin Fudulu, Daniela Mirela Săvulescu, Doina Russu, Elena Hîrțan, Eugen Negrea, Ioan Nicolae și Marcel Eremia.
19 January 2014
31 December 2013
Canon Inkjet Printer Color ICC Profile Name
Profile
Name
|
Translated to
Canon Paper Media Name
|
Quality
Setting
|
MP1
|
Matte Photo Paper
|
1
|
PR1
|
Photo Paper Pro (I and II)
|
1
|
PR2
|
Photo Paper Pro (I and II)
|
2
|
PR3
|
Photo Paper Pro
|
3
|
SP1
|
Photo Paper Plus Glossy
|
1
|
SP3
|
Photo Paper Plus Glossy
|
3
|
SP4
|
Photo Paper Plus Glossy
|
4
|
SG1
|
Photo Paper Semi Glossy
|
1
|
SG3
|
Photo Paper Semi Glossy
|
3
|
GL1
|
Photo Paper Glossy (or Photo
Paper Plus Glossy II)
|
1
|
GL3
|
Photo Paper Glossy (or Photo Paper Plus Glossy II)
|
3
|
PT1
|
Photo Paper Pro Platinum
|
1
|
PT2
|
Photo Paper Pro Platinum
|
2
|
According to Canon, if there is no ICC profile for a particular number
available in the print quality bar, use a higher print quality number than the
number currently selected. For example, SP3 is selectable in the print quality
tool bar, but is not available in the ICC profile, so use SP2 instead.
22 December 2013
Ikea si prinderea rudimentara
Astazi am avut nevoie de o rama foto (cu passepartout-ul aferent) pentru o fotografie de 30x20cm. Cum nu mai era timp de manufacturat am zis sa incerc si eu pana la urma ramele Ikea. Deci am fost si am cumparat aceasta rama.
Toate bune si frumoase. Rama este robusta si suficient de bine facuta. Un mic minus pentru geamul ce prezinta doua mici zgarieturi (5-6mm) ce se simt la unghie. Pana aici nimic spectaculos. Surpriza a venit insa la sfarsit cand am vazut ce sistem de prindere are. Daca nu aveam instructiuni de montare credeam ca ori e incompleta ori e facuta la repezeala prin anii '20.
Pe scurt despre ce este vorba. Agatarea de perete se face prin intermediul unei sarme ce trebuie prinsa de doua agrafe metalice ce la randul lor pot culisa pe panoul de fundal. "Rudimentar" e un cuvant destul de politicos. Eficient? Nici macar!
16 December 2013
Un hibrid analogo-digital ciudat dar eficient (reloaded)
Acum ceva timp postasem un articol despre o modalitate de copiere a fotogramelor intr-o maniera destul de empirica dar suficient de comoda si eficienta pentru ca varianta digitala sa fie utilizabila cu real succes. Pe scurt, se fotografia negativul utilizand ca sursa de lumina ecranul LCD al unei tablete (articolul respectiv poate fi citit aici).
Astazi am reeditat acest test dar cu "scule" un pic imbunatatite.
16 November 2013
15 November 2013
Intalnire de gradul Mamiya
14 November 2013
Subscribe to:
Posts (Atom)