07 February 2015

Georgeta, aka Gina Pistol (with lighting setup diagram)



Photographer: Ioan Nicolae
Model: Georgeta (Gina) Pistol
Make-up: Bianca Drumea
Hair stylist: Roxana Obretin
Locatie: Club Opium Studio

06 February 2015

01 February 2015

Pozitionarea fotografiilor in rama

Fara a intra in prea multe detalii privind centrul de greutate in artele vizuale (aspecte discutate in articolul anterior) si tinand cont de faptul ca o fotografie face cat o mie de cuvinte am ales sa exemplific patru moduri de pozitionare a fotografiilor in rama.

Varianta clasica
In general, datorita comoditatii si necesitatii de a scadea costurile de manufacturare, se opteaza pentru o inramare simetrica. Pe scurt, centrul geometric al ramei se suprapune cu centrul geometric al fotografiei (fig. 1). Cu toate acestea, o modalitate mai elaborata de a spori forta vizuala a fotografiei este de a o inrama intr-o maniera echilibrata din punct de vedere psihologic. 
Fig. 1 - Inramare simetrica

Centrul vizual al ansamblului rama-fotografie

Una din regulile academice de baza privind inramarea unei fotografi este stabilirea centrului vizual al ansamblului rama-fotografie.

Pe scurt, creierul uman situeaza centrul unei forme regulate mai sus decat centrul geometric al acesteia. Stiu ca aceasta informatie ar trebui dezbatuta intr-un cadru adecvat, dar momentan, pentru detalii suplimentare se pot consulta cartile din bibliografia de la sfarsitul articolului. 
Deci, pentru a oferi privitorului sansa de a vizualiza cat mai eficient o fotografie ar fi recomandata o inramare adecvata. In figura 1 se vede foarte clar unde sunt situate cele doua centre in raport cu rama fotografiei. Fac de la inceput precizarea ca nu trebuie confundat centrul de forta al fotografiei cu centrul vizual al ramei. Centrul de forta al fotografiei tine strict de regulile de compozitie ce au stat la baza realizarii acesteia pe cand centrul vizual este un punct stabilit geometric si nu are nici un fel de legatura cu subiectul, compozitia sau mesajul fotografiei.

Fig. 1 - Centrul vizual versus centrul geometric
Arta nu este mecanica fina, asa ca nu trebuie sa tratati micrometric pozitionarea centrului vizual. O metoda foarte simpla de calcul pentru amplasarea fotografiei in centrul vizual al ramei este descrisa in figura 2. 

13 January 2015

Ai carte, ai parte! Detalii despre Salonul Fotografului Român – ediția a II-a


"Ca urmare a unor întrebări punctuale și a cerinței precizării unui calendar de înscriere, actualizez și completez informațiile legate de această a II-a ediție a evenimentului.
Mai întâi și-ntâi, doresc să fac o precizare foarte importantă: Salonul Fotografului Român nu este un simplu concurs de fotografie, la care participă orice fotograf, cu reguli general valabile altor concursuri. Acest eveniment este mult mai mult decât atât. Se dorește ca fiecare ediție să fie ceva inedit, ceva unic, așa cum v-a obișnuit și firma care stă în spatele evenimentului. Dorința organizatorului, în speță a mea, este de a aduce un beneficiu fotografiei din România, prin motivarea de fiecare dată a unui grup cât mai mare de fotografi, nu doar prin donarea unui tablou participantului la expoziție, ci și prin creșterea importanței acestei activități, fotografia, printr-un eveniment cu un impact puternic în societatea românească, ducând în final la o creștere a calității fotografiei din România.

09 January 2015

Back to basic. Pure natural beauty. Unattained. (II)
And that's a statement!

Model: Ana Maria Gagea (MRA Models)
Make-up: Ana Marin
Hair stylist: Sebastian Mirica
Location Manager: Florin Constantin

02 January 2015

Livestrong and Photography

Well, almost all cyclists know about Livestrong and what they are doing. Now it's time also for photographers to meet them. :) So, this is a rubber wristband that can be bought as a support for the Livestrong fight against cancer. The price is negligible, $10 for 10 pack. Buying this will provide support to the Livestrong programs and services for cancer survivors. Simple and noble as that!

Now the photography part. I wear this wristband since 2010 but yesterday I found that's pretty useful when you need to attach to the flash head a color filter or a white business card as light bouncer. No sticky Gaffer tape or Velcro band, no scratches. Your flash will be protected! The photographers know what I'm talking about. In this example I used a Canon Speedlite 580EX II flash but for sure this wristband can be used with a similar success to any other flash from Nikon, Sony, Yongnuo, Metz and so on.

What do you think if I challenge you?
So, I challenge you to find other useful uses of this yellow wristband! :)