My photographic vision. The world as I have seen it through my camera lens.
06 February 2015
04 February 2015
01 February 2015
Pozitionarea fotografiilor in rama
Fara a intra in prea
multe detalii privind centrul de greutate in artele vizuale (aspecte discutate in articolul anterior) si tinand
cont de faptul ca o fotografie face cat o mie de cuvinte am ales sa
exemplific patru moduri de pozitionare a fotografiilor
in rama.
Varianta clasica
In general, datorita comoditatii si necesitatii de a scadea costurile de manufacturare, se opteaza pentru o inramare simetrica. Pe scurt, centrul geometric al ramei se suprapune cu centrul geometric al fotografiei (fig. 1). Cu toate acestea, o modalitate mai elaborata de a spori forta vizuala a fotografiei este de a o inrama intr-o maniera echilibrata din punct de vedere psihologic.
Varianta clasica
In general, datorita comoditatii si necesitatii de a scadea costurile de manufacturare, se opteaza pentru o inramare simetrica. Pe scurt, centrul geometric al ramei se suprapune cu centrul geometric al fotografiei (fig. 1). Cu toate acestea, o modalitate mai elaborata de a spori forta vizuala a fotografiei este de a o inrama intr-o maniera echilibrata din punct de vedere psihologic.
Fig. 1 - Inramare simetrica |
Centrul vizual al ansamblului rama-fotografie
Una din regulile academice de baza privind inramarea unei fotografi este stabilirea centrului vizual al ansamblului rama-fotografie.
Pe scurt, creierul uman situeaza centrul unei forme regulate mai sus decat centrul geometric al acesteia. Stiu ca aceasta informatie ar trebui dezbatuta intr-un cadru adecvat, dar momentan, pentru detalii suplimentare se pot consulta cartile din bibliografia de la sfarsitul articolului.
Deci, pentru a oferi privitorului sansa de a vizualiza cat mai eficient o fotografie ar fi recomandata o inramare adecvata. In figura 1 se vede foarte clar unde sunt situate cele doua centre in raport cu rama fotografiei. Fac de la inceput precizarea ca nu trebuie confundat centrul de forta al fotografiei cu centrul vizual al ramei. Centrul de forta al fotografiei tine strict de regulile de compozitie ce au stat la baza realizarii acesteia pe cand centrul vizual este un punct stabilit geometric si nu are nici un fel de legatura cu subiectul, compozitia sau mesajul fotografiei.
Arta nu este mecanica fina, asa ca nu trebuie sa tratati micrometric pozitionarea centrului vizual. O metoda foarte simpla de calcul pentru amplasarea fotografiei in centrul vizual al ramei este descrisa in figura 2.
Pe scurt, creierul uman situeaza centrul unei forme regulate mai sus decat centrul geometric al acesteia. Stiu ca aceasta informatie ar trebui dezbatuta intr-un cadru adecvat, dar momentan, pentru detalii suplimentare se pot consulta cartile din bibliografia de la sfarsitul articolului.
Deci, pentru a oferi privitorului sansa de a vizualiza cat mai eficient o fotografie ar fi recomandata o inramare adecvata. In figura 1 se vede foarte clar unde sunt situate cele doua centre in raport cu rama fotografiei. Fac de la inceput precizarea ca nu trebuie confundat centrul de forta al fotografiei cu centrul vizual al ramei. Centrul de forta al fotografiei tine strict de regulile de compozitie ce au stat la baza realizarii acesteia pe cand centrul vizual este un punct stabilit geometric si nu are nici un fel de legatura cu subiectul, compozitia sau mesajul fotografiei.
Fig. 1 - Centrul vizual versus centrul geometric |
13 January 2015
Ai carte, ai parte! Detalii despre Salonul Fotografului Român – ediția a II-a
Preluare partiala de pe site-ul www.4000dpi.ro (http://www.4000dpi.ro/blog/detalii-despre-salonul-fotografului-roman-editia-a-ii-a/)
"Ca urmare a unor întrebări punctuale și a
cerinței precizării unui calendar de înscriere, actualizez și completez
informațiile legate de această a II-a ediție a evenimentului.
Mai întâi și-ntâi, doresc să fac o
precizare foarte importantă: Salonul Fotografului Român nu este un
simplu concurs de fotografie, la care participă orice fotograf, cu
reguli general valabile altor concursuri. Acest eveniment este mult mai
mult decât atât. Se dorește ca fiecare ediție să fie ceva inedit, ceva
unic, așa cum v-a obișnuit și firma care stă în spatele evenimentului.
Dorința organizatorului, în speță a mea, este de a aduce un beneficiu
fotografiei din România, prin motivarea de fiecare dată a unui grup cât
mai mare de fotografi, nu doar prin donarea unui tablou participantului
la expoziție, ci și prin creșterea importanței acestei activități,
fotografia, printr-un eveniment cu un impact puternic în societatea
românească, ducând în final la o creștere a calității fotografiei din
România.
09 January 2015
Back to basic. Pure natural beauty. Unattained. (II)
And that's a statement!
Model: Ana Maria Gagea (MRA Models)
Make-up: Ana Marin
Hair stylist: Sebastian Mirica
Location Manager: Florin Constantin
Make-up: Ana Marin
Hair stylist: Sebastian Mirica
Location Manager: Florin Constantin
02 January 2015
Livestrong and Photography
Well, almost all cyclists know about Livestrong and what they are doing. Now it's time also for photographers to meet them. :) So, this is a rubber wristband that can be bought as a support for the Livestrong fight against cancer. The price is negligible, $10 for 10 pack. Buying this will provide support to the Livestrong programs and services for cancer survivors. Simple and noble as that!
Now the photography part. I wear this wristband since 2010 but yesterday I found that's pretty useful when you need to attach to the flash head a color filter or a white business card as light bouncer. No sticky Gaffer tape or Velcro band, no scratches. Your flash will be protected! The photographers know what I'm talking about. In this example I used a Canon Speedlite 580EX II flash but for sure this wristband can be used with a similar success to any other flash from Nikon, Sony, Yongnuo, Metz and so on.
What do you think if I challenge you?
So, I challenge you to find other useful uses of this yellow wristband! :)
Now the photography part. I wear this wristband since 2010 but yesterday I found that's pretty useful when you need to attach to the flash head a color filter or a white business card as light bouncer. No sticky Gaffer tape or Velcro band, no scratches. Your flash will be protected! The photographers know what I'm talking about. In this example I used a Canon Speedlite 580EX II flash but for sure this wristband can be used with a similar success to any other flash from Nikon, Sony, Yongnuo, Metz and so on.
What do you think if I challenge you?
So, I challenge you to find other useful uses of this yellow wristband! :)
Subscribe to:
Posts (Atom)