Surfand noaptea tarziu pe net am constientizat un fenomen fotografic ce in prima faza mi-a trecut neobservat. Mai exact am constatat ca ne-am umplut de tot soiul de workshop-uri... Care mai de care mai variate si placute ochiului si mintii. Pana aici numai de bine dar cum putem deosebi mentorii actuali ai fotografiei romanesti de impostorii artizanali pusi pe afaceri?
Pai cred ca depinde de nivelul fotografic al viitorului cursant. Daca e ceva dotat, fotografic vorbind, din ratiuni principiale probabil ca se va duce la artisti consacrati iar daca e incepator, din ratiuni economice, la artisti mai putin consacrati sau chiar de loc...sau chiar nuli si de care nu a auzit nimeni*. Cred ca aici e zona in care iti vei da seama ca ai dat banii degeaba in momentul cand termini workshop-ul si constati ca esti mai lemn decat inainte. Ba mai rau... Daca inainte aveai 2-3 intrebari fara raspuns acum ai 20 si-ti pocneste capul de ciuda si ganduri negre, nu neaparat dupa bani pe care ii dadaeai mai bine la copii sarmani sau/si batrani ai strazii decat organizatorului cat dupa faptul ca daca o tii tot asa , din workshop nul in workshop nul o sa ajungi sa te uiti la o fotografie precum curca'n craci. Fac o paranteza...daca pleci cu mai multe intrebari decat cu cate ai venit inseamna ca workshop-ul a fost OK. Cum nu poti ajunge doctor in fotografie in urma unei zile (sau doua, sau mai multe) de curs macar ti-a deschis mintea si dorinta de informatii noi.
Da, cred ca domnul Moiceanu a deschis Cutia Pandorei (sa nu mi se ia in nume de rau daca dl. Moiceanu nu a fost primul fotograf ce a organizat workshop-uri fotografice in Romania, dar in ceea ce ma priveste asimilez inceputurile workshop-urilor la noi cu dl. Moiceanu si Culoarul Rucar-Bran).
Domn' Moiceanu...ce ne-ati facut???
--
* mai exista si categoria incepator cu bani, dar comportamentul fotografic al acestora e imprevizibil pentru mine
ati descris foarte bine felul in care m-am simtit eu dupa "workshopul" Epson Print Academy pe care nu-l recomand nimanui, nici macar ca pierdere de timp.
ReplyDeleteSincer sa fiu, nu ma mir deloc. Vorbind doar de workshop-urile ce au ca prim rol promovarea de produse, imi pare cel putin ciudat ca producatorul/dealer-ul sa-si faca publicitate pe banii mei.
ReplyDelete